یزدفردا :عملیات دریافت شماره حساب در 15 استان باقیمانده تا 31 مرداد ماه به اتمام خواهد رسید
*مقرر شد که فرصت مجددی برای تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار توسط مرکز آمار ایران برای افرادی که تاکنون به دلایلی نتوانسته‌اند فرم ها را تکمیل نمایند در نظر گرفته شود
*زمان اجرای طرح نیمه دوم سالجاری خواهد بود

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی گفت:‌ مطابق برنامه ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی،‌ عملیات دریافت شماره حساب در 15 استان باقیمانده تا 31 مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
محمدرضا فرزین با اشاره به جلسه روز گذشته این کارگروه در دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: در این جلسه وزارت رفاه تامین اجتماعی گزارشی از پیشرفت جمع آوری شماره حساب خانوار‌ها در استانها ارائه کرد.
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی ادامه داد:‌ طبق گزارش ارائه شده تاکنون در 15 استانی که طرح جمع آوری شماره حساب بانکی سرپرست خانوارها انجام شده‌است، 80 درصد مردمی که فرمهای اطلاعات اقتصادی خانوار‌های مرکز آمار ایران را تکمیل کرده‌اند نسبت به اعلام شماره حساب اقدام نموده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در جلسه روز گذشته مقرر شد که فرصت مجددی برای تکمیل فرم اطلاعات اقتصادی خانوار توسط مرکز آمار ایران برای افرادی که تاکنون به دلایلی نتوانسته‌اند فرم ها را تکمیل نمایند در نظر گرفته شود.

بررسی اصلاح نظام توزیع کالاها و خدمات
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی موضوع بعدی جلسه دیروز کارگروه را بررسی اصلاح نظام توزیع کالاها و خدمات عنوان کرد و افزود: این محور که یکی از محور‌های 7 گانه طرح تحولات اقتصادی است از 10 پروژه تشکیل شده است که در این جلسه گزارش پیشرفت کار این پروژه‌ها از سوی وزارت بازرگانی ارائه شد.
فرزین گفت: تمامی پروژه‌ها که عموماً متمرکز بر تقویت بستر مدیریتی و اطلاعاتی شبکه توزیع متمرکز است از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده است.
وی این پروژه‌ها را شامل شبکه کارت اصناف،‌ استقرار نظام طبقه بندی شناسه کالا و خدمات، ایجاد اتحادیه‌های کشوری، ساماندهی نظام پخش کالا ، ایجاد شبکه های زنجیره‌ای خرده فروشی اصناف ، ایجاد پایگاه اطلاع رسانی اصناف و بازرگانان، ثبت مکانیزه نقل و انتقالات املاک و مستغلات، توسعه خدمات بازرگانی برای محصولات کشاورزی، طرح ساماندهی و ایجاد اعتماد سایت‌های فروش اینترنتی و ساماندهی نظام حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد.

پاسخ به ابهامات درباره زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها
سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در پاسخ به سوالی درخصوص طرح ابهاماتی از سوی برخی رسانه ها درباره زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیز گفت: دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در سال جاری هیچ تردیدی ندارد.
فرزین ادامه داد: تلاش‌های دستگاه‌های مختلف دولتی از جمله وزارت رفاه و تامین اجتماعی، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارتخانه‌های صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، راه و ترابری، کشور و سایر دستگاه‌های ذیربط این است که بسترهای مناسب و مطمئن جهت اجرای موفق طرح در سال جاری فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: مقدمات لازم به خوبی در حال تدارک و نهایی شدن است و ریاست محترم جمهور، بطور مستمر بر آن نظارت دارند.
فرزین در پایان تاکید کرد: همان‌طور که بارها تاکید شده است زمان اجرای طرح نیمه دوم سالجاری خواهد بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا